28 Ocak 2012 Cumartesi

Bir Zamanlar Anadoluda

2003, Eskişehir, üniversitedeyiz, yalandan tenis oynamışız, kampüste yürüyoruz, sinemanın önünden geçer iken aaa film festivali, ooo tam da film saati, girdik hemen. Yorgunluk, sıcak bi taraftan, adı gibi sıkıntı bi film öbür yandan, bi kısmımız uykuya daldı, kalanı da esnemekte. Görmemişiz, bilmiyoruz, yavaş filmle tanışmamışız. Filmde de bunaltan , sıcak bir atmosfer var, ailecek ateşin başına oturmuşlar, konuşmuyorlar, rüzgar esiyor, yaprak hışırtıları var, bu! Çıkmakta bulduk çareyi, yanlız bir koltuk eksik olarak yanyana oturabildiğimiz için en arkada tek oturan arkadaş karanlıkta çıktığımızı farkedemeyip sıkılmaya devam etmiş, bu da bizi uzuuun bi zaman eylendirmişti...
Tabi film bizim için epey bir geyik malzemesi olmuş, adı unutulmamış, içinde bulunduğumuz durumu nitelemek için sevdiğimiz bir tabir halini almıştı.
Yani bizim için yeri çok ayrıdır, külttür, şöyledir, böyledir...
Sonraaa, Kasabadır, Uzaktır, takıntı yaptım, takibe aldım, hoşuma da gitmeye başladı, İklimler'i çok beğendim, Üç maymun'u bi tık daha az beğendim en son da Bir zamanlar Anadolu'da patladı. Ödüller, festivaller, olaylar olaylar... Çok gitmeye teşebbüs ettim, Mayıs sıkıntısından sonra tövbeeee! dediğim yönetmenin filmine, olmadı, evde seyrettim. Beklentiyi de fazla yükseltmişim biraz hayal kırıklığı oldu sanki. EEEHH İŞTE diyim sen anla bloğum.
Hakkını da yemeyelim, oyuncu seçimi çok iyi, karakterler çok doğal, çok yakışmış rolleri, çok çok çok yani...

5 yorum:

  1. mayıs sıkıntısını annemle izlemiştik evde...köyü özlediğinden olsa gerek çok severek izlemişti..

    ben ise çok severim durağan filmi...tadına vara vara anı hissederek seyretmek ...bir de hızlı bir çağda zamanı durdurmak adına daha da hoşlanarak izlemiştim..
    en azından sahne atlama derdi olmuyordu...bu da işin esprisi...

    YanıtlaSil
  2. benim için seri film bunlar.
    mayıs kasıntısı 1-2-3 şeklinde devam ediyor :)

    YanıtlaSil
  3. her filmini zevkle seyrediyorum, hatta tekrar tekrar..

    YanıtlaSil
  4. Kesinlikle severek izledim, eleştirilerim var mı? var ama hep ne haddime diyorum, iyi ki varlar diyorum...

    Bi de sevgiyle kucaklıyorum seni...

    YanıtlaSil