19 Ocak 2012 Perşembe

ELEGY - BARCELONA BARCELONA



Birkaç ay önce seyretmiştim, geçen gece tv. da yarısından başlayıp tekrar seyrettim. Bayılıyorum Penelope'ye VOLVER'den beri, filmde adını müthiş çekici telafuz ediyor 'consuela', çok estetik yakınlaşma sahneleri var, penolepenin güzel göğüsleri fora, zeki, esprili ve çok uzamayan dialoglarına bittim. Ben Kingsley'inde sıkı takipçisiyim, aralarındaki 30 yaş farka rağmen, aşık olan ama bu aşka inanmayan, 20 yaşındaki öğrencisinin kendine olan aşkına gerçekten değer veremeyen, korkan 'görmüş geçirmiş' profesör durumunda...
Keşke 'aşkın peşinde' şeklinde klişe bir çeviri yerine 'ağıt' olarak bırakılsaymış adı. Daha çok yakışıyor çünkü. Temposu düşük, YAVAŞ bir film, aksiyon, fantastik öğeler, çok şaşırtıcı gelişmeler içermiyor, dikkat!!!

Penolepe cepte, Javier, malum, woody allen filmlerini sevdiğimi söyleyemem , en iyisi de bu bence, ama sadece o kadar...


13.san sebastian uluslarasi film festivali'ndeki gosteriminden once woody allen'in sahnede seyircileri kahkahaya bogan su konusmayi yaptigi film:

"simdiye dek cekilmis en muhtesem filmlerden birini gormek uzeresiniz. bu varolusla ilgili cok derin, karisik ve onemli bir film! sahsen ben burada kalip izlemeyecegim, daha once filmi gordum cunku. filmi begenirseniz cok mutlu olacagim. javier* filmi sizinle birlikte izleyecek, eger filmden nefret edersiniz bunu onunla tartisabilirsiniz."

3 yorum:

  1. Izlediğim en kötü en saçma filmlerden biriydi barcelona.asla tavsiye etmiyorum.

    YanıtlaSil
  2. Bence filmlerin etkisi kişinin kendi ruh haliyle yakından ilgili. Eğer ağlama modundaysam bir komedi bile ağlatabilir beni. Ya da bir dramı komik bulduğum olur. Saçma sapan bir filmde tek bir cümleye takılıp hayatımı değiştirebilirim mesela. Yıllardır sinemaya gitmiyorum desem... :))

    YanıtlaSil
  3. Gülsüm Hanım, size katılıyorum!3 sene önce izlediğim bir filmde kadını yerden yere vurmuştum, şimdi aynı filmi tekrar izlediğimde bağrıma bastım!Değişen duygular...

    YanıtlaSil